
Dzieci stają się miłośnikami czytania
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży to jeden z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w bieżącym roku szkolnym. Jako szkoła, której jednym z priorytetów jest rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci, jesteśmy dumni z naszych uczniów, że stają się miłośnikami czytania. Głośne czytanie już na dobre zadomowiło się w naszej szkole. Czytamy w bibliotece szkolnej, w świetlicy, w czasie zajęć, na zajęciach wyrównawczych, rewalidacyjnych i korekcyjno – kompensacyjnych. W myśl akcji „Czytelnik nie rodzi się sam, czytelnika należy sobie wychować” głośne codzienne czytanie wprowadzono na zajęcia do oddziału przedszkolnego i klasy 1.
We wrześniu czytano książki „Plastusiowy pamiętnik”, „Gdzie jest Pusia?” ,wiersze dla dzieci i książki patrona szkoły Arkadego Fiedlera. Mamy nadzieję, że głośne czytanie to będzie nowa moda wśród uczniów i tę formę spędzania czasu wolnego przeniosą do swoich domów. Zajęcia czytelnicze z książką mogą być ciekawą formą spędzania czasu wolnego w szkole, w domu i ciekawą alternatywą dla komputera i telewizji. Czytelniku pamiętaj „kto czyta, ten wie”.