
Projekt uczniowski – „Diagramy procentowe”
Uczniowie klasy 6 b realizowali projekt edukacyjny na lekcji matematyki pt. „Diagramy procentowe”. Celem projektu było: gromadzenie i porządkowanie danych; odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w tabelach, diagramach, a także w przypadkach osadzonych w kontekście praktycznym obliczanie procentu danej wielkości. Zadaniem uczniów było opracowanie ankiety na dowolny temat oraz przeprowadzenie jej wśród minimum 30 osób. Zebrane dane uczniowie zapisywali w tabeli, a następnie wykonywali dowolny diagram procentowy. Do wykonanego diagramu uczniowie układali trzy pytania i zapisywali odpowiedzi.
Na zrealizowanie tego projektu uczniowie mieli miesiąc czasu, po czym zaprezentowali swoje prace na lekcji matematyki prowadzoną przez panią Renatę Brajer. Tematyka okazała się bardzo różnorodna np. „Twoja ulubiona gra”, „Ulubiony przedmiot”, „Ulubiony sport”, Jaką kuchnię lubisz?”, „Co lubisz robić w wolnym czasie?
Uczniowie wykazali się umiejętnościami matematycznymi, plastycznymi oraz informatycznymi, wykorzystując programy komputerowe do opracowania tabel i diagramów.